Skoči na glavno vsebino

“Mednarodni dan pismenosti obeležuje pomen pismenosti za posameznike, skupnosti in družbe, tako nam sporoča UNESCO in nas opozarja, da se moramo zavedati, da smo kot posamezniki del nekega večjega sistema, kjer stanje nikakor ni tako, da bi – pomirjeni zaradi svojega blagostanja – lahko enostavno skomignili z rameni in odšli v lepši jutri. Da bo jutro naslednjega dne res lepo, je potrebno marsikaj postoriti že danes, tudi na področju pismenosti.

pismenost

 

Irina Bokova, generalna direktorica Organizacije Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (UNESCO), je v svojem sporočilu ob 8. septembru 2014 med drugim zapisala, da je dandanes »na svetu 781 milijonov ljudi, ki ne znajo ne brati, ne pisati, ne računati. Dve tretjini le-teh predstavljajo ženske. Več kot 250 milijonov otrok ne zmore prebrati niti enega samega stavka, četudi jih je polovica prebila štiri leta v šoli. Kakšno družbo si bomo ustvarili z nepismeno mladino? V takem svetu si ne želimo živeti.« Poudarila je, da si želimo družbo, v kateri je vsakdo so-udeležen pri ustvarjanju prihodnosti, družbo, kjer so trajnostni način življenja, zmanjševanje revščine in ohranjanje naravne raznolikosti vrednote, ter opozorila, da je za dosego takih ciljev potrebno spremeniti tradicionalne pristope k opismenjevanju in poleg branja in pisanja vključiti razvijanje drugih zmožnosti.

Geslo letošnjega mednarodnega dneva pismenosti je Pismenost in trajnostni razvoj’, torej vse tradicionalne in sodobne različice zmožnosti razumevanja raznolikih sporočil v povezavi s takim razvojem družbe, ki ne ogroža prihodnjih rodov. Spodbujajmo medgeneracijsko učenje. Naj se mladi učijo iz izkušenj in (spo)znanj starejših, starejši pa naj dobijo možnost, da sledijo načelom vseživljenjskega učenja in se spoznavajo s tistimi področji, s katerimi se v mladosti morda niso srečevali. Znanje in izkušnje tako postajajo viri energije, ki se obnavljajo in ostajajo med nami.”

 

Vir: poslanica Savina Zwitter, predsednica BDS: Mednarodni dan pismenosti 2014: Pismenost in trajnostni razvoj

Zapri dostopnost