Skoči na glavno vsebino

V ponedeljek, 25. 3. 2013, smo na šoli gostili dr. Sonjo Pečjak, psihologinjo, ki se ukvarja s področjem  branja.

Poslušalcem (posebej so bili v okviru roditeljskega sestanka vabljeni starši četrtošolcev) je razložila, kako je z branjem v starostnem obdobju njihovih otrok, na kaj morajo biti še posebej pozorni in kako jim lahko pri izboljševanju veščine branja pomagajo. Predavateljica je poudarila pomen rednega branja za urjenje bralne tehnike, ki naj traja dnevno najmanj šest minut. Takšno branje naj neprekinjeno traja od 10 do 20 tednov!

Predavateljica je povedala, da je branje psihomotorična spretnost, ki jo morajo otroci razviti do stopnje avtomatizacije, tj. do tekočega branja (v učnem načrtu je to cilj četrtega razreda). Spretnost branja bodo lažje pridobili, če bodo pri delu sproščeni (torej brez strahu ali različnih drugih napetosti). Na začetku otroci za branje porabijo veliko miselne energije, ki je obratno sorazmerna spretnosti branja. Več kot bodo brali, manj energije bodo sčasoma porabili za bralno tehniko. Tisti otroci, ki branja ne uspejo avtomatizirati do konca prvega triletja ali vsaj do konca četrtega razreda, porabijo veliko miselne energije samo za tehniko branja tudi v višjih razredih, ko bi jo sicer morali usmeriti v razumevanje prebranega in za osvajanje različnih bralnih strategij.

Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!” je rek, ki velja tako za branje kot za pridobivanje vseh ostalih spretnosti.

Orodna vrstica za dostopnost